دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4

موضوع: سمند ef7

  1. #1
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    مکانیک
    نوشته ها
    411
    ارسال تشکر
    1,565
    دریافت تشکر: 1,195
    قدرت امتیاز دهی
    43
    Array

    پیش فرض سمند ef7

    خوب ، سمند ای اف سون یا همون موتور ملی چند وقتی هست که بدون سرو صدا و تبلیغات گسترده وارد بازار شده.

    تنها دلیلی که بخاطر این سکوت تبلیغاتی به نظرم میرسه ، کم بودن موتور ملی نزد کارخونه تولید کننده است.

    اما این تاپیک جای بحث و گفتگو در مورد این محصوله که به نظر نگارنده یه سر و گردن از بقیه محصولات پایه پژو ایران خودرو بالاتره!

    بریم ببینیم بچه های نخبه چی تو چنته دارن.



    ای نسل اولی ها مشکل ما چند گرم طلا نبود که با پارچه عوض کردید !!!






  2. 2 کاربر از پست مفید AmirR13 سپاس کرده اند .


  3. #2
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    مکانیک
    نوشته ها
    411
    ارسال تشکر
    1,565
    دریافت تشکر: 1,195
    قدرت امتیاز دهی
    43
    Array

    پیش فرض پاسخ : سمند ef7




    اول
    از همه اینکه این موتور در مرکز تحقیقات موتور آلمان (F.E.V) طراحی شده (به گفته ایران خودرویی ها)

    دوم
    موتور EF7 نخستین موتور ایرانی است که در آن از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها استفاده شده است. این سیستم سبب افزایش راندمان موتور شده به نحوی که در دورهای پایین سبب کاهش مصرف سوخت تا 10 درصد و در دورهای بالا سبب افزایش قدرت موتور می شود. مهمترین مزایای این سیستم عبارتند از :
    1- امکان جابجایی زمان باز و بسته شدن سوپاپ های ورودی
    2- بهینه نمودن راندمان در تمامی نقاط کاری موتور
    3- بالا نگه داشتن مقادیر گشتاور د ردورهای کاری موتور
    4- کاهش میزان مصرف سوخت
    5- کاهش آلودگی



    سوم
    در موتور EF7 تلمبه آب صافی روغن و خنک کن روغن در یک مجموعه طراحی شده است که تنها توسط 4یچ و به واسطه یک آب بند به موتور متصل می باشد مزایای استفاده از این قطعه:
    1- استفاده از یک قطعه به جای سه قطعه در موتور های معمول که این موضوع باعث کاهش استهلاک و همچنین کاهش تلفات نیروی تولیدی موتور و در نتیجه افزایش قدرت خروجی موتور می شود.
    2- عدم استفاده از اتصالات و لوله های جانبی به دلیل اتصال بدون واسطه به موتور این موضوع باعث حذف خطرات احتمالی حاصل از آسیب دیدگی لوله ها و اتصالات و همچنین افزایش فضای دسترسی به موتور می شود
    3- قابلیت تعویض صافی روغن و پره تلمبه آب به صورت جداگانه بدون نیاز به تعویض کل مجموعه


    چهارم
    به واسطه توان و گشتاور بالای موتور با هر دو سوخت بنزین و گاز استفاده از دریچه گاز برقی و نیز کالیبراسیون بسیار دقیق سامانه مدیریت موتور تعویض سوخت بنزین به گاز و برعکس به هیچ وجه منجر به تغییر عملکرد خودرو نشده و راننده به هنگام تغییر سوخت در قابلیت رانندگی خودرو تغییری احساس نمی کند.

    پنجم
    طراحی تلمبه روغن (Oil pump) در موتور EF7 از نوع حرکت مستقیم است به نحوی که نیروی مورد نیاز برای حرکت خود را به طور مستقیم و بدون واسطه از میل لنگ میگیرد در حالیکه برای به حرکت در آوردن تلمبه های روغن معمولی از چرخ دنده یا زنجیر استفاده می شود. علاوه بر تامین روغن موتور از پوسته این قطعه برای نگه داشتن کاسه نمد جلوی موتور استفاده می گردد که این امر موجب حذف یک قطعه از موتور گشته که علاوه بر کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری و کاهش زمان همبندی دقت تنظیم کاسه نمد با محور میل لنگ را بالا برده و در نتیجه احتمال بروز نشتی از این قطعه را کاهش میدهد. از مزایای دیگر تلمبه روغن(اویل پمپ) مستقیم بازده بیشتر و همچنین دسترسی آسان برای تعمیرات است



    ای نسل اولی ها مشکل ما چند گرم طلا نبود که با پارچه عوض کردید !!!






  4. کاربرانی که از پست مفید AmirR13 سپاس کرده اند.


  5. #3
    دوست آشنا
    نوشته ها
    297
    ارسال تشکر
    385
    دریافت تشکر: 831
    قدرت امتیاز دهی
    39
    Array

    پیش فرض پاسخ : سمند ef7

    خب. از تجربه مشترک تو نیکی گوی و ما بدی!
    1. تحمیل هزینه بالای نصب سیستم دریچه گاز الکترونیکی به مشتری و عدم قرار دادن کروز کنترل به صورت استاندارد. ( بدون نصب کروز سیستم دریچه گاز الکترونیکی تقریبا نقش ماس ماسک را دارد!)
    2.ایراد مادرزادی دسته موتور که به خودی خود ثابت می کند یا این موتور در آلمان طراحی نشده یا دست ایرانی نوازشی بر آن کشیده!
    3.استفاده از داشبورد و تزیینات قدیمی و کسل کننده سمندهای معمولی در این مدل.
    4. دارا بودن صندلی برقی با کنترل دستی!!!!!!
    5. ایجاد سیستم دسترسی از اتاق به صندوق عقب بدون توانایی به دسترسی به صندوق عقب. (بن بستی به اسم کپسول گاز)
    6. نبود سیستم ESP با وجود سیستم الکترونیکی دریچه گاز و دارا بودن ABS که نشانگر تحمیل هزینه بیجا به مشتریست!
    7.تنظیم نبودن کلاسیک ارتفاع خودرو طبق روال خودروسازان ایرانی.
    8. شتاب پایین موتور

    شما در هر حال یک سمند معمولی خریده اید. اگر انتظار عملکردی متفاوت از سیستم پدال گاز یا موتور جدید یا صندلیهای به اصطلاح برقی یا نام متفاوت خودرو خود را دارید باید ناامیدتان کنیم!
    فقط و فقط مرور زمان مشخص می کند که آیا این مدل موتور بهتر از مدلهای قبلیست یا نه.
    البته فعلا که مشخص شده نیست!!



  6. کاربرانی که از پست مفید Himmler سپاس کرده اند.


  7. #4
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    مکانیک
    نوشته ها
    411
    ارسال تشکر
    1,565
    دریافت تشکر: 1,195
    قدرت امتیاز دهی
    43
    Array

    پیش فرض پاسخ : سمند ef7

    البته معایب بیشتری هم وارد هست و در آینده وارد خواهد بود!
    اما مقایسه این محصول به خودرو های هم سطح از لحاظ قیمت و البته تولید داخل نشون دهنده ی برتری این محصول است.

    ایراد مادرزادی دسته موتور که به خودی خود ثابت می کند یا این موتور در آلمان طراحی نشده یا دست ایرانی نوازشی بر آن کشیده!
    خوب این موتور به صورت تک سفارش (فقط موتور) به شرکت آلمانی سفارش داده شده و به نظر بنده ایراد بوجود آمده در دسته موتور به علت هم خوان نبودن با شاسی و وزن بالای سمند است که اون هم به علت اشتباه طرف ایرانی سفارش دهنده است نه طراح آلمانی آن!



    ای نسل اولی ها مشکل ما چند گرم طلا نبود که با پارچه عوض کردید !!!






  8. کاربرانی که از پست مفید AmirR13 سپاس کرده اند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تفاوت سمند lx سال با سمند lx معمولي
    توسط moji5 در انجمن خودروهای ساخت و مونتاژ خارج
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 26th February 2010, 03:23 PM
  2. خبر: سمند se رونمايي شد
    توسط kab در انجمن خودروهای ساخت و مونتاژ خارج
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 18th September 2009, 02:43 PM
  3. تقابل تعصب و اصالت پژو(پرشيا،glx )و سمند(معمولی،lx )
    توسط ریپورتر در انجمن خودروهای ساخت و مونتاژ خارج
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 2nd September 2009, 09:54 AM
  4. خبر: سمند يک ميليارد توماني در عباس‏آباد + عکس
    توسط FIREBOY در انجمن مطالب جالب و خواندنی
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 22nd March 2009, 09:40 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •